۱۳۹۵ اسفند ۱۹, پنجشنبه

وقتی 3 کیلو رژ می بلعید!

 زمانی که 3 کیلو ماتیک می بلعید!

سرخی ماتیک می‌تواند منجر به اختلالات بيش‌فعالي شود

برای اکثر خانم‌ها خریداری لوازم زیباسازی و استفاده از ماتیک وغیره خیلی مهیج است

اینکه بشود با چند ماده آرايشي و بهداشتي صورتی آراسته‌تر داشت و ایرادهای

صورت را اختفاکرد و جذابیت را چند برابر کرد، خیلی هیجان‌انگیز است اما اين اتفاق در شرايطي جذاب است كه لوازم آرایشی هيچ عارضه و آسيبي براي پوست و موي مصرف‌كننده به همراه نداشته باشد.

بیشترین اثر زیانبار سرب بر رفتار، دقت و IQ بچه‌ها دیده شده است. بنابراین به نظر می‌رسد هیچ سطح ایمنی از سرب که اثر تخریبی بر نوزادان و جنین‌ها نگذارد، وجود ندارد. تحقيقات در اروپا نشان مي دهد كه 85 درصد سرب از طريق لوازم آرايشي به بدن مي‌رسد در حالي كه فقط 7 درصد از طريق آب، 5 درصد از طريق غذا و 3 درصد هم از طريق هوا وارد بدن انسان مي‌شود.

چگونه رژ لب کمتری وارد بدن کنید؟
مواد شيميايي موجود در لوازم آرايشي مانند رژ لب از دو طريق وارد بدن مي‌شود؛ بخشي از اين مواد از طريق تنفس وارد بدن شده و قسمتی مانند رژ لب به طرق مختلف بلعيده مي‌شود.

 

يك راه براي اينكه كمتر رژ لب بخوريد اين است كه تا جایی كه می‌توانید کمتر به لب‌ها زبان بزنید، یادتان باشد که وقتی طعم رژ لب را احساس کنید یعنی مقداری از آن روی زبان نشسته و در حال وارد شدن به دستگاه گوارش شماست؛ فراموش هم نکنید در مواقعی که رژ لب دارید از خوردن مواد غذايي و نوشيدني‌ها خودداری کنید و حتما قبل از خوردن، رژ خود را پاک کنید.

تقلبي‌های دردسرساز
استفاده از لوازم آرايشی مختلف خود به خود ضرر دارد حالا اگر مواد آرايشي‌ از برندهاي تقلبي و مارك‌هاي نامرغوب تهيه شده‌باشد اين ضررها چند برابر هم مي‌شود.

 

به دلیل تحریم‌ها، شرکت‌های معتبر جهانی از ارسال لوازم آرایشی استاندارد به ایران خودداری می‌کنند و بیشتر مواد آرایشی- بهداشتی که وارد مرزهای کشور می‌شوند تقلبی هستند و به صورت قاچاق از مرزهای شمال غرب به ایران وارد می‌شوند.

 

استعمال اين لوازم آرایشی قاچاق سبب بروز عفونت‌های پوستی، زخم‌های جلدی، شکنندگی و ریزش مو، کچلی، آکنه و بروز صدمات جبران ناپذیری در بدن مصرف‌کننده می‌شوند .

توليد رژ‌ لب های بدون سرب خيلي کم است
مساله وجود سرب در رژ لب‌ها چیز جدیدی نیست و حتی گاهی آنقدرها گفته شده‌است که تکراری شده و کسی آن را جدی نمی‌گیرد اما مسئله آنقدر جدی است کهFDA (سازمان نظارت بر دارو و غذا) شروع به تحقیق می‌کند و خبری دردناک را منتشر می‌کند؛ اینکه بیش از 70 درصد رژ لب‌ ها حاوی سرب هستند؛ آن هم نه مقداری جزئی بلکه بالای 3.06 پی‌پی‌ام (قسمت در میلیون) و جالب آنکه در نتیجه گزارش دوم که در ماه ژوئن 2012 منتشر شد این مقدار سرب در رژ لب‌هاي توليدي بیشتر شده و به 7.19 پی‌پی‌ام رسیده است.

 

 




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر