۱۳۹۵ خرداد ۸, شنبه

اقامت آلمان و آشنایی با شهرهای آن برای مهاجرت به آلمان

عنوان: مواردی اساسی که باید برای اقامت آلمان بدانید

این مطلب درمورد اقامت آلمان میباشد.

پیدا کردن مسکن با قیمت مناسب در آلمان به علت کبود همیشگی مسکن، ممکن است دشوار باشد. برنامه ریزی های دولت برای اصلاح این شرایط به رونق ساختمان سازی در دهه ۹۰ انجامید. بطوری که تنها در سال ۱۹۹۳ در مجموع ۵۰۳/۴۵۵ واحد مسکونی جدید ساخته شد – که رکورد بی سابقه ای در آلمان بشمار می رود. بهر حال برخی انگیزه های گوناگون موجب شده اند که اکثر ساختمان های جدید در غرب ساخته شوند و نه در آلمان شرقی سابق که در بسیاری از مناطق آن هنوز لزوم ساخت ساختمانهای جدید به شدت احساس می شود.

بسیاری از شرکت های ساختمانی از کمک های دولتی برای ساخت منازل مجلل با اجاره بهای سنگین استفاده کردند بنابراین دولت همچنان ناچار است یارانه مسکن در اختیار بسیاری از شهروندان قرار دهد. نتیجه نهایی اینست که پیدا کردن مسکن در بسیاری از مناطق دیگر به سختی سابق نیست مشروط بر اینکه از عهده پرداخت اجاره بها و بیعانه نسبتاً بالای آن برآیند.

مالکیت خانه در آلمان نسبت به مالکیت در سایر کشورهای اروپایی چندان معمول نیست ( حدود ۴۰ درصد )- تقریباً ۶۰ درصد جمعیت در خانه های اجاره ای زندگی می کنند و قانون به میزان چشمگیری از آنها حمایت می کند. درنتیجه صاحب خانه ها اغلب در انتخاب مستاجرین جدید سخت گیرند و اکثراً ترجیح می دهند آپارتمانشان خالی بماند تا اینکه آنرا به کسی اجاره دهند که ممکن است برایشان دردسر ساز باشد یا در حالیکه اجاره چندین ماه را بدهکار است از شهر فرار کند. در اکثر مناطق آلمان باید حدود یک چهارم تا یک سوم در آمد خالصتان را برای هزینه مسکن در نظر بگیرید.
مسکن موقت

هنگام ورود به آلمان احتمالاً زمانی که منتظر رسیدن وسایل و اثاثتان هستید یا منتظرید تا خانه ای خالی شود شاید مجبور شوید برای چند هفته یا چند ماه در مسکن موقت اقامت کنید. برخی از کارفرماها اتاق آپارتمان مستقل یا خانه مخصوص تعطیلات ( Ferienwohnungen) را به عنوان بخشی از هزینه های نقل مکان و جابجایی در اختیار کارمندان انتقالی خود قرار می دهند. اما این امر معمولاً برای مدت زمان کوتاهی است.

بسیاری از هتل ها و مهمانسراها، افرادی را که قصد دارند بصورت دراز مدت در آنجا اقامت کنند نیز می پذیرند و در نرخ هفتگی یا ماهانه خود تخفیف قائل می شوند. در بیشتر شهر های بزرگ آپارتمان هایی با خدمات جانبی یا آپارتمان – هتل هایی یافت می شوند که از آپارتمان های مستقل و مبله با حمام و آشپز خانه تشکیل شده اند و از هتل ارزانتر و برای خانواده ها راحت تر است. در اکثر مناطق خارج شهری خصوصاً در جنوب آلمان می توان منازل خود سرویس مخصوص تعطیلات را بطور هفتگی یا ماهانه اجاره کرد اگر چه ممکن است بسیار گران تمام شود یا طی تعطیلات اصلی تابستان طی مدتی کوتاه نتوان منزل خالی پیدا کرد.

اگر این شانس را دارید که هزینه های نقل مکانتان را به آلمان، کارفرمایتان تقبل کند ممکن است او جهت رسیدگی به جزئیات، مشاوران نقل مکان را بکار گیرد. مشاوران نقل مکان معمولاً بطور مستقیم با شرکت های بزرگ کار می کنند بخصوص شرکت هایی که کارمندانشان را مرتباً جابجا می کنند و نیاز دارند که نقل و انتقال آنها به آسانی و درصورت امکان در مدت کوتاه انجام شود . دستمزد این افراد ممکن است به هزار مارک در روز برسد. اگر نیازهای خاص و پول کافی دارید ممکن است بخواهید خودتان مشاور نقل مکان استخدام کنید اگر چه ممکن است در یابید که بسیاری از نمایندگی های بزرگتر منحصراً با شرکت ها کار می کنند. بسیاری از شرکت هایی که اغلب از خدمات مشاوران نقل مکان استفاده می کنند با آنها قرار داد می بندند تا تعدادی از خدمات را بصورت یکجا به کارمندان انتقالی آنها ارائه کنند.




یکی از راه های مهاجرت به آلمان ادامه تحصیل در آلمان می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر